
Dette er siste møte studentene er med på før de skal skrive oppgaven sin.
Det har vært hyggelig å bli kjent med begge to og de har vært til god hjelp for oss.
Vi kommer til å treffe de igjen, fordi de skal følge opp brukerundersøkelsen som starter i mai.

Vi hadde besøk av tre representanter fra Helsetilsynet.
Helsetilsynet skal be alle landets Fylkesmenn om å besøke noen kommuner neste år og spørre de om de tjenestene de gir til utviklingshemmede.
De var på besøk for å høre hva vi tenker om de helse- og omsorgstjenestene som kommunene gir til oss som brukere.
Vi snakket om støtte-kontakt, tvang og makt, BPA, verge, selvbestemmelse, IP og brukerråd.
Saken heter 03/15 Nasjonalt tilsyn

To vernepleierstudenter, Jorunn og Line, skal være sammen med oss nesten helt frem til sommeren.

Vi var på konferanse «Mestring og motivasjon – morgensdagens omsorg»
som kommunen arrangerte på Fornebu.
De viste en film som også handler om de tjenestene vi mottar fra Pleie- og omsorg.
Vi hørte på spennende foredrag og fikk besøkt flere utstillere.
Konferansen var ikke så godt tilrettelagt for brukere, selv om vi var invitert.
Vi bllir gjerne med å planlegger neste konferanse,
slik at våre behov også blir ivaretatt.

Årets juleavslutning feiret vi hjemme hos Gro.
Hun hadde gjort det veldig fint til vi skulle komme. Vi spiste julemat og hadde god drikke.
Før vi gikk til Gro for å spise, hadde vi et kort møte på Ramma.